هوش مصنوعی بستری برای افزایش افراط گرایی

«آشیش ختان» در مقاله ای که 19 شهریورماه در خبرگزاری wire the منتشرکرد، به خطرات بالقوه ابزارهای تولید متن مبتنی بر هوش مصنوعی مانند ChatGPT که بستری برای دامن زدن به افراط گرایی و خشونت است، هوشدار می دهد.

نویسنده نشان می دهد که آنیل کاوشیک، یک گاودار چگونه از رسانه های اجتماعی برای تقویت پیام خود استفاده می کند. حتی کسانی که سواد محدودی دارند می توانند با استفاده از ChatGPT تبلیغات قانع کننده ای را برای مخاطبان شان ایجاد کنند. بنابراین، افراط گرایان می توانند از پلتفرم های دیجیتال برای گسترش ایدئولوژی های خود بهره ببرند.

آشیش ختان در این مقاله استدلال می‌کند که چت ربات‌های هوش مصنوعی به راحتی می‌توانند محتوای افراطی، از جمله روایت‌های حمایتی برای فعالیت‌های تروریستی تولید کنند. دسترسی به این ابزارها برای هر کسی، صرف نظر از تخصص فنی، تهدید بالقوه را تقویت می کند.نویسنده همچنین به گزارش‌ها و تحقیقات مختلفی اشاره می‌کند که نشان‌دهنده سوءاستفاده احتمالی از مدل‌های زبان هوش مصنوعی توسط گروه‌های افراطی است.

او تاکید می کند که تدابیر فعلی در برابر استفاده نادرست از مدل های زبان هوش مصنوعی کافی نیست.آشیش ختان با انتقاد از تمرکز دولت هند برای سرکوب انتقادات رسانه های اجتماعی، خواهان مداخله و نظارت بیشتر بر نشر محتوای افراط گرایی و سخنان نفرت آمیز در چت ربات‌های هوش مصنوعی است.

این مقاله نگرانی قابل توجهی را در مورد سوء استفاده از فناوری هوش مصنوعی نشان می دهد. او معتقد همانطور که هوش مصنوعی پیشرفته تر و قابل دسترس تر می شود، به طور بالقوه می تواند صداها و ایدئولوژی های افراطی را تقویت کند.

نویسنده به سهولت دسترسی دارد و یکی از نگرانی های مطرح شده را دموکراتیک کردن تولید محتوا از طریق هوش مصنوعی بیان می کند. او به درستی به پتانسیل سوء استفاده توسط افرادی با اهداف مخرب اشاره می کند.

آشیش ختان در این مقاله به طور غیرمستقیم اهمیت رو به رشد سواد رسانه ای را در عصری که هوش مصنوعی می تواند محتوای جعلی بسیار قانع کننده ای تولید کند، برجسته می کند.

نویسنده در این مقاله به طور موثر آگاهی در خصوص یک تهدید بسیارمهم نوظهور را افزایش می دهد. اما در درجه اول بر استفاده های منفی بالقوه هوش مصنوعی تمرکز دارد. یک رویکرد متعادل تر نیز ممکن است کاربردهای مثبت بالقوه یا اقدامات متقابل با استفاده از همان فناوری را در نظر بگیرد.

آشیش ختان به موضوع پیچیده مقررات هوش مصنوعی می پردازد و تفاوت بین نگرانی های جهانی و اولویت های دولتی را برجسته می کند و می نویسد که این امر نیاز به رویکرد هماهنگ و بین المللی برای حکمرانی هوش مصنوعی دارد.

منبع:

https://thewire.in/tech/language-on-the-loose-chatgpts-unchecked-potential-to-fuel-violence-and-extremism-is-alarming

کد خبر 21023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =